"Białe róże" - szal filcowy // 'White Roses' - Felt Shawl

Przede wszystkim pragnę serdecznie powitać 
moich nowych Gości Obserwatorów: Elżbietę Jon i Kamillę Milewski. 
Bardzo mi miło, że do mnie zawitałyście i liczę, że pozostaniecie na dłużej.


Dzisiaj na odmianę zamiast haftu będzie ufilcowany przeze mnie szal ;)
Miło mi Wam pokazać najnowszy "twór", który okazał się całkiem sporym wyzwaniem.

Prezentuje go moja koleżanka, bawiąca akurat u mnie z wizytą.
Udało mi się ją namówić, by została choć na chwilkę modelką (oczywiście zdjęcia zamieszczam za jej przyzwoleniem).
Prawda, że całkiem fajnie ta sesja wypadła.
Jako ciekawostka - zdjęcia robione przy przystanku tramwajowym, na tle tzw. łąki kwiatowej na trawniku (jeden z projektów z budżetu partycypacyjnego).


To mój chyba najbardziej czasochłonny szal  (choć nie należy do największych, aczkolwiek jest spory) - samo układanie wzoru trwało ponad cztery godziny.
Prawdziwy rekord, przynajmniej chwilowo.


Szal układany na tzw. silk lapsie, tutaj białym. Charakteryzuje się przepięknym jedwabistym połyskiem, co daje wspaniałe efekty (zresztą akurat dość słabo widoczne na zdjęciu).
Wykorzystałam wełny australijskie 21 i 18 mikronów oraz mieszankę wełny z jedwabiem (przywieziona z Berlina) i oczywiście sam jedwab również.


Bardzo jestem ciekawa, jak się Wam podoba ...


A to już druga strona.
Niestety, zdjęcia kompletnie nie oddają jej uroku.
Jest lekko błyszcząca, skrzy się w świetle, a na ciemniejszych 'kwiatach' pobłyskuje złotawo.
Możecie mi wierzyć, że  wygląda to naprawdę nieźle.



A tak prezentował się szal przed filcowaniem, ale już po całkowitym ułożeniu wzoru.


Skąd się wzięła nazwa szala ???
Po ułożeniu wzoru skojarzył mi się nieodparcie z dywanem białych róż.
Czy też się tak wam kojarzy ???
Porównajcie ;)

Pojutrze wybywam na kilka dni na Mazury.
Odezwę się po powrocie.
No i to tyle na dzisiaj...

A ta różyczka - biała oczywiście - jest dla Was ode mnie :)


Serdecznie dziękuję za odwiedziny i przemiłe komentarze.
To wspaniałe, że jesteście.
Pozdrawiam Wszystkich bardzo serdecznie !!!

Komentarze

  1. Przepiekny, faktycznie wyglada jak paczki roz:) Milego pobytu w najpiekniejszych stronach Polski:) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziekuję za odwiedziny. Miło mi bardzo, że szal się podoba. Zapraszam częściej w moje progi.
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Przepiękny i oryginalny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziekuję. Bardzo mi miło, że szal się spodobał.
      Pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  3. Za każdym razem podziwiam i podziwiam, jak piękne rzeczy robisz:) Szal jest extra!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi niezmiernie miło, ze szal sie spodobał. Ja u Ciebie też często bywam, tylko za rzadko zostawiam ślady.
      Pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  4. Jejku jakie stylowe i szykowne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miła Adrianno dziękuję pieknie za docenienie mojego szala i mojej pracy.
      Nadal niezmiernie żałuję, że nie mogę komentować Twojego bloga. Może udałoby Ci się zmienić ustawienia.
      Pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  5. Gdyby było słychać okrzyk na widok szala!!!! Piękny, gratuluję pomysłu wykonania i oryginalności. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miła Ewo, pochwała z Twoich ust jest bardzo cenna. Tym bardziej jestem nią zachwycona.
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i niezmiernie mi miło.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Szal jest nieziemski :)
    Po prostu dzieło sztuki.
    Cieplutko pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, wielkie dzięki. Z tą sztuką to chyba nie do końca ... ale czuję się mocno pochlebiona.
      Pozdrawiam ciepło :*

      Usuń
  8. O rany arcydzieło stworzyłaś. Cudny szal :).

    Rzeczywiście wygląda jak różany dywan :).

    Miłego wypoczynku :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, arcydzieło to chyba nie... jeszcze mu daleko. Ale dziękuję za docenienie.
      Na Mazury jadę cięzko pracować, ale na szczęście kocham ogród ...
      Pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Elli, bardzo mi jest miło, że szal Ci się podoba. dzięki. Jednak w przyszłości pytaj, czy możesz opublikować moje zdjęcie, a to jest w dodatku z moją koleżanką.
      Byłby to pożądany gest...
      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  10. Cudowny, przepiękny, zachwycający. Jestem pod ogromnym wrażeniem :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo pięknie dziękuję. Miło mi, że szal się spodobał.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło.
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. Wspaniale Ci wyszedł ten szal, jest śliczny:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciszę, że szal się podoba i został doceniony.
      Pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  13. mamma mia zielona pietruszka!
    niesamowity, baśniowy wręcz
    szal ten okrywa ramiona Owej
    niewiasty - jestem pod wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, tyle zachwytów. Jestem, nie da się ukryć, zachwycona. Niewiastę rzeczywiście fajnie okrywa.
      Bardzo dziękuje i pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  14. a "Łąka kwiatowa" codziennie kusi
    swą jakże ulotną urodą - moje i
    cudze famoski domagają się fotek
    wśród roślinności - i ten skrawek
    poletka jako humorystyczny akcent
    jest nadal w planach sesyjnych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, te malutkie "łąki" rzeczywiście wyglądają fajnie. Tyle że przecież łatwiejszym sposobem mogłoby być tak w wielu miejscach.
      Ale może jeszcze zaistnieją na jakichś moich zdjęciach.
      Pozdrawiam sserdecznie :*

      Usuń
  15. Lał, jest przepiękny!!! Nigdy wcześniej nie widziałam takiego "tworu" , CUDO!!!

    Udanego wypoczynku życzę i duuużo słońca:)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pieknie za docenienie. No cóż mam jakąs tam nadzieję, że z rzadka, ale udaje mi się stworzyć cos w miarę bardziej unikatowego.
      Pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  16. przepiękny szal; filcowanego jeszcze nie widziałam.... ciekawi mnie jak się sprawdzi po praniu
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filcowanych szali całe mnóstwo jest wokół. Po praniu zachowują się nieźle.
      A są takie milusie i cieplusie w użytkowaniu.
      Pzodrawiam serdecznie :)

      Usuń
  17. Niezwykły szal! Dzieło sztuki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie. No może dzieło sztuki to jeszcze nie, ale się staram ;)
      Pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  18. Obłędny ten szal!!! Jasne, że to róże!

    A łąka z budżetu, cóż... Po raz drugi w krótkim czasie dowiaduję się o takiej inicjatywie. Było nie niszczyć, nie betonować Natury!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, dzięki !!! I za róże też ...
      Masz rację co do łąk. Takie łąki powinyy być w miarę naturalne.
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  19. Zazdroszczę Ci tego szala. Szałowy!
    Mazur zresztą też... Wypoczywaj ile wlezie i kontempluj piękno natury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci pieknie. Fajnie, że się spodobał.
      A Mazury to ciężka praca, ale lubię to grzebanie w ziemi...
      Pozdrawiam ciepło :*

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za docenienie !!!
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  21. Szal jest cudownej urody :) Piękny, zazdroszczę, że umiesz takie rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że się spodobał. Zachęcamdo naki filcowania na mokro. Trochę ciężko, ale za to fantastyczna przygoda.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  22. M ..... szal cudowny, bardzo pracochłonny, ale warto było:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, rzeczywiście dość pracochłony, ale z efektu jestem w miarę zadowolona. Choć chciałoby się jeszcze lepiej ...
      Pozdrawiam ciepło :*

      Usuń
  23. No proszę, ja na urlop, a ty takie cudeńka wtedy pokazujesz. Cóż ci powiem, ten szal z wyższej półki tak jakby. Tak dalej filcuj.
    Pozdrowienia od elfów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, po urlopie też można pooglądać. Fajnie, że Ci się podoba. Jednak nie do końca wyszło mi tak, jak chciałam (jak zwykle).
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  24. Wow!!! Jakie cudo!!! Bajeczny szal!!! Przepiękny!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję bardzo pięknie. Jest mi miło, że szal się spodobał.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  25. Ależ cudo...wspaniały szał. ..jestem pod wrażeniem:-)
    Dopiero teraz odkryłam. ..ale lepiej późno niż wcale:-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Śliczny szal. Też trochę filcuję, ale takiego dużego projektu nie miałam okazji robić. Chyba nie miałabym tyle cierpliwości, tym bardziej podziwiam !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz