Wzór szydełkowy - chusta // The Crochet Pattern - Shawl

W końcu udało mi się odtworzyć wzór, który zastosowałam na swojej chuście robionej z kordonku (pokazanej we wcześniejszym poście). Mam nadzieję, że narysowałam to w miarę czytelnie i że wzór będzie się nadawał do wykorzystania w różnych wyrobach szydełkowych.
Na początek pierwszy rysunek:


Kolejność wykonywania poszczególnych elementów wzoru oznaczyłam cyframi rzymskimi: I, II, III.
Natomiast cyframi arabskimi w czerwonym kółku (choć słabo to wyszło) zaznaczyłam trzy rodzaje kwiatów zastosowane w tym wzorze.


Oczywiście III element  (gałązka) występuje pod II. Jeśli się ma ochotę, pod gałązką można umieścić jeszcze któryś kwiatek. Ja na bokach chusty umieściłam dodatkowo pojedyncze kwiaty, gdyż chusta jest bardzo duża, a chciałam aby była bogato ozdobiona. Ponadto wykończyłam chustę od dołu i od góry wzorkiem pokazanym na dole 2. rysunku.

Pokazane na obu rysunkach elementy można rozbudowywać, np. dodając z boku gałązki i dodatkowe kwiatki. Dzięki temu będzie nie tylko większy, ale i bogatszy i łatwiej będzie zagospodarować jakąś inną przestrzeń projektowanego przez nas wyrobu.

Oczywiście taki wzór można wykorzystać nie tylko na chustę, ja jego częścią ozdobiłam jeszcze małą bluzeczkę. Niestety, już jej nie posiadam, więc nie mogę zaprezentować.
Ale uważam, że ten wzór równie dobrze można wykorzystać przy robieniu np. spódniczki. Poniżej zamieszczam  zdjęcie spódniczki zrobionej na szydełku (oczywiście z innym wzorem) jako przykład zastosowania tego typu wzorów.

Zdjęcie nie jest moje, ale jest podpisane, więc zawsze można powędrować na stronę i obejrzeć w oryginale.

Komentarze